Wednesday, December 1, 2010

GRATIS APPARATUUR!

Gisteren werd het overtuigende bewijs geleverd dat je geen cent hoeft uit te geven om aan goeie apparatuur te komen. Ik fietste met mijn zoontje door de straat en zag bij het afvalverzamelpunt zomaar een statief liggen. Oud, maar gaaf, zo te zien. Ik vroeg mijn zoontje, die achterop zat, het statief op te pakken en naar me toe te brengen. Mooi ding! Antiek en zware kwaliteit. Afgezien van wat krassen helemaal niks mis mee! En ik was al een tijdje op zoek naar een extra statief voor een tweede of derde camera bij concert- of theater registraties.

Het is een Frans statief van het merk Gilux, type Studex. Ik vermoed zeker 30 jaar oud. Alles draait, opent en vergrendelt fantastisch. Dit statief is heel stevig en gaat hoger dan mijn Manfrotto. Echt ouderwetse, degelijke kwaliteit. Leuk, zo'n cadeau, op een verloren zondagmiddag. (Misschien toch straks maar weer even langs het afvalverzamelpunt? Wie weet ligt er een partijtje oude lenzen? licht-setje? 16 mm camera?)

No comments:

Post a Comment