Monday, December 27, 2010

25,- Giant Squid lavalier mic vs 140,- Sennheiser ME2 Omni


Ik heb kortgeleden een stukje geschreven over mijn positieve ervaringen met een goedkope microfoon van Giant Squid in combinatie met een iRiver MP3 speler. Ik wilde een vergelijking maken met mijn Sennheiser lavalier mic, de ME2 omnidirectionele mic, die ik gekocht heb samen met mijn EW100 G2 setje.
Ik heb beide aangesloten op een Zoom H4n.
De Sennheiser heeft minder bas, een wat neutraler geluid. Maar gezien het feit dat de Giant Squid bijna 1/6 van de prijs van de ME2 is, is het zeker geen slechte keus als je op zoek bent naar een goedkope backup of een microfoon voor een MP3-speler of iets dergelijks. Luister zelf maar.

Testing Giant Squid Mono Omnidirectional vs Sennheiser ME2 from Filmersblog.nl on Vimeo.

No comments:

Post a Comment