Tuesday, December 7, 2010

De HDV Z96: een LED camera-lampje voor 50,-

Ik heb net een nieuw LED lampje binnen. Ik had al een LitePanels Micro lampje waar ik 2 jaar terug 250,- voor heb betaald: 48 ledjes in een slappe plastic behuizing. Ledjes zijn geweldig vanwege het mooie diffuse licht dat ze verspreiden en vanwege hun lage energieverbruik. Nu vond ik dit lampje op eBay, de HDV Z96 voor rond de 50,- : 96 ledjes in een slappe plastic behuizing. Dat is al een stuk beter. (factor 10 goedkoper?) Allebei de lampjes hebben een dimmer maar de Z96 biedt naast de ruimte voor 4 AA batterijen ook nog een plek voor een camera-batterij, nl die uit de Sony NPF-series. Heel handig.


Er zitten ook 2 hardplastic filters bij, voor daglicht en kunstlicht, die met magneetjes vastklikken. Handig en stevig. De eerste indrukken zijn gunstig maar pas als ik er flink wat mee gedraaid heb, durf ik een oordeel te geven. Ik merkte bv al dat de dimmer nogal gevoelig is waardoor de lichtsterkte opeens sterk kan afnemen.  Kwestie van wennen aan de bediening of fabricage-fout?  Binnenkort meer.
                                              

No comments:

Post a Comment