Thursday, December 30, 2010

Slider of dolly?


De jacht op een slider of dolly is geopend. Een aantal jaren geleden had ik een Steadicam Merlin gekocht: een prachtig apparaat waar ik welgeteld 5 keer professioneel mee heb gewerkt. Een simpele ´loper´ lukt me wel maar zodra ik om de hoek moest, wiebelde het ding volledig uit het lood. Wat ook niet meehielp, was dat ik hem zowel voor mijn HV20 als voor m´n Z1 wilde gebruiken: een gewichtsverschil van zo'n 2 kilo. Van het elke keer opnieuw balanceren werd ik niet bepaald blij...




Een slider of dolly is niet zo veelzijdig als een steadicam maar wel praktischer. Je hebt er geen training voor nodig en kunt er praktisch elke camera op zetten. Ik heb een paar opties bekeken en ook voor deze apparaten kun je van peperduur naar goedkoop of redelijk betaalbaar. Ik zag een dolly voor 3 tientjes; daar kun je je geen buil aan vallen. Wel alleen te gebruiken op een gladde ondergrond, natuurlijk. Of toch maar zo'n leuke 'pocket-dolly' voor een slordige 1000,- ? Binnen een paar dagen neem ik een beslissing. Ik hou jullie op de hoogte.

No comments:

Post a Comment