Saturday, February 26, 2011

Power from the USA

Geen haar op mijn hoofd die overwoog om tegen het officiële tarief van 99,- een accu voor de GH2 te kopen. Dat is 1/8 van de aanschafprijs van de camera!? Klonen zijn er niet dus welke mogelijkheden zijn er nog meer om de GH2 te voeden? Je kunt gaan zitten pielen met oplaadbare batterijen in combinatie met de officiële DC Coupler, je kunt met de officiële voedings adapter van Panasonic (60,- euro) uit de voeten, als je tenminste in de buurt van een stopcontact zit.

Een heel goeie optie is om de Tekkeon 3450i te kopen (ik heb helaas de eerdere versie die niet compatibel is met de GH2) en die kun je zo gebruiken samen met de DC coupler. De Tekkeon is een grote oplaadbare accu die je overal voor kunt gebruiken: voeden van allerlei apparatuur zoals lichtjes, lampjes, het laden van telefoons, navigatie (er zit ook een USB-poort op) en ook het voeden van camera's. Ik heb gelezen dat je met gemak een hele dag kunt draaien met zo'n ding. Output voltage kun je met 8 gradaties instellen van 5V tot 19V. Nadeel van deze accu is dat hij groot is en dat je dus niet even je camera in je tas kunt gooien en dat je altijd met een rig moet draaien, of op statief.
De laatste optie is op zoek gaan naar goedkopere Panasonic batterijen, wat ik heb gedaan. Twee batterijen, incl verzending, voor de prijs die je hier voor één betaalt. (met behulp van familielid, dat dan wel) Voorlopig kan ik weer even vooruit. (nu nog alleen even een kloon voeding vinden: als iemand een betaalbare weet met 8.4V output, laat het weten!)

No comments:

Post a Comment