Thursday, February 10, 2011

Super(Ko)nova?

Rond een uur of half zeven gisteravond werd er aangebeld en tot mijn verbazing stond de bekende man in het oranje TNT-pak onderaan de trap met een groot pakket. Meestal weet ik toch wel wat er aan eventuele bestellingen staat aan te komen, maar deze keer had ik eerlijk gezegd geen flauw idee. Had ik in een shopping-delirium wellicht een statief besteld?
Pas toen iedereen in bed lag, zo rond 22.30 uur, begon ik met de unboxing video. Eén rits met de schaar en ik zag dat er wederom een Konova slider in de doos zat. Ik was benaderd door Konova of ik een nieuwe review wilde maken van de nieuwe 'wagen' van de slider, nu met 4 lagers ipv 3, maar ik had niet een geheel nieuwe slider verwacht. Sterker nog, er was me alleen een nieuwe 'wagen' toegezegd, met instructies hoe die te bevestigen. Ik vermoed dat dat te bewerkelijk was en met een te groot risico dat ie dan misschien niet 100% zou lopen, dus hebben ze me maar een geheel nieuwe slider opgestuurd. Ik vind dat geen groot bezwaar.

De sliders zijn identiek, de tas is identiek, alleen het 'loopwerk' is geupgrade. De onderplaat is verbreed om de extra lager te kunnen accomoderen. Ik heb er niet helemaal in kunnen kijken om de lagers te tellen maar de foto's tonen wel dat er een andere constructie is. 'The proof is in the pudding' zeggen de Amerikanen. Een nieuw testverslag volgt binnenkort.

FIND THE DIFFERENCES
BROADER BASE TO ACCOMODATE EXTRA BEARING
OLD SLIDER
NEW SLIDER

2 comments:

  1. Keep us up to date, I allmost ordered 1, but after your 1st test, I changed my mind.
    PS: Is it still the same price.?

    grz

    ReplyDelete
  2. Upped by $20,- but if it does smooth tele it's well worth it.

    ReplyDelete