Monday, February 7, 2011

De Canon 550D krijgt een facelift: enter de 600D


Wilde ik misschien upgraden naar de GH2- moet ik toch kijken naar de 600D? De 600D is qua klasse gepositioneerd boven de 550D, aan de 'bovenkant van de instapmodellen', zoals Canon het verwoordt. Belangrijkste features lijken de cropfunctie, waarmee ze de Panasonic GH2 een belangrijke troef uit handen nemen, en het kantelbare LCD-scherm. De 600D is een fotocamera die video schiet, geen volwaardige hybride. Het persbericht vermeldt bijvoorbeeld niks over handmatig audio-control, om maar wat te noemen. Gek genoeg las ik in reacties dat anderen het hebben over 'manual audio control'. Canon kan eigenlijk ook niet anders, lijkt me. Even wachten op de volledige specs. De stortvloed aan camera's in dit segment is ongelooflijk: je kunt je kont niet keren of er zijn weer 5 modellen uit. Hier kun je meer lezen over de 600D.

3 comments:

  1. Misschien ook wel leuk om te volgen.

    http://forums.steves-digicams.com/what-camera-should-i-buy/165860-entry-level-dslr-vs-m4-3-wheres-my-600d.html

    ReplyDelete
  2. Was net even tweakers.net aan het checken, kwam ik dit tegen (leuke aavulling voor het bovenstaande)

    http://tweakers.net/nieuws/72464/canon-introduceert-eos-600d-en-eos-1100d.html

    ReplyDelete
  3. En nu al een forum topic. (leuk om op de hoogte te blijven van de nieuwste info en ervaringen!)

    http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1445950

    en nu stop ik echt (anders loopt de blog vol :-) )

    ReplyDelete