Sunday, January 30, 2011

Een onverwoestbare koffer voor je lenzen

Ze zeggen dat lenzen je hele leven mee gaan, terwijl camera's na een paar jaar outdated zijn. Geld steken in kwalitatief goede lenzen is dus een investering, die minimaal zijn waarde behoudt en in veel gevallen aan waarde wint. (ik zeg dit ook een beetje om mijn lenzen-aankoop van de week te rechtvaardigen... Maar het is waar!) Met het oog op die levensduur én om al je mooie 'glas' te beschermen, moet je natuurlijk wel iets stevigs hebben om al dat moois in te doen. Vooral als je op pad gaat.
Nu had de aardige lenzen-verkoper waar ik het gisteren over had toevallig net een paar dagen eerder een mooie lenzen-koffer uit Duitsland besteld.
Het was een prachtige koffer van het merk Vanguard, onverwoestbaar, met een zachte, uitneembare binnentas. Waterdicht, luchtdicht, pressure valve. Ideaal. Hij had 'm voor 95,- bezorgd, terwijl de vergelijkbare Pelikan koffers het dubbele kosten. Helaas zijn ze binnen een week 20,- duurder geworden en de verkoper negeerde me toen ik daar over begon. Toch is ook 115,- voor in feite 1 tas + 1 koffer niet duur. Vooral niet als je weet dat je mooie lenzen hierin een willekeurige natuurramp kunnen overleven.

No comments:

Post a Comment