Tuesday, January 4, 2011

TubeMogul: 1 keer uploaden naar 10 videosites?


Vimeo wordt veel gebruikt door professionals in de videowereld, aanvankelijk omdat ze als eerste de mogelijkheid boden om High Definition video aan te bieden. Inmiddels biedt YouTube dat ook aan. Nog steeds bieden de meeste pro's hun materiaal aan op Vimeo, maar waarom eigenlijk? En uploaden ze ook naar YouTube? Blip.TV? Yahoo Video? Metacafé? Wat moet je nou als platform kiezen? Is het verstandig om hetzelfde materiaal zowel naar Vimeo als YouTube te uploaden? 

Of kost dat allemaal teveel tijd en moet je gewoon voor één videoplatform kiezen en daarnaar verwijzen via je Twitter, LinkedIn en Facebook account? Maar dan is de kans dat mensen buiten jouw netwerk je video te zien krijgen, veel kleiner.
Zou het niet makkelijk zijn als je je film één keer upload en dat ie dan automatisch op alle door jou geselecteerde platforms wordt gezet? Terwijl ik me met deze vraag bezighield, kwam ik TubeMogul tegen, een service die precies doet wat ik had bedacht. Plus veel meer. Gratis. Ik ben benieuwd wie er ervaringen mee heeft. Ik ga me inschrijven en kom er op terug.

No comments:

Post a Comment