Saturday, January 22, 2011

Konova testdrive nummer 2



In eerste instantie heb ik de slider alleen geprobeerd op een statief, maar ik wilde kijken of je nu een stuk beter resultaat krijgt als je alleen de voeten als basis gebruikt. Ik heb de slider op tafel gezet en ben met verschillende zoom instellingen gaan draaien.


Konova test drive #2 from Filmersblog.nl on Vimeo.

Het verschil is minder groot dan ik dacht. Ik denk dat het grootste probleem zit in het feit dat je een statiefkop+camera bovenop relatief smalle rails zet. Je bent dus 'topzwaar' en elke lichte beweging naar voren of achter, door het trekken/stoppen aan het statief/de camera, wordt vertaald in trilling. Met name als je vol ingezoomd bent, is dit onvermijdelijk. Als de rails bv 4x zo breed (en zwaar) was, zou je al een stuk beter resultaat krijgen. Zoals het nu is, zijn de verhoudingen een beetje zoek. Dat neemt niet weg dat de slider zich geweldig houdt.

Je kunt natuurlijk ook de camera direct op de 'wagen' van de slider bevestigen, als je een verloopschroef hebt en dan zit de camera veel lager en zou je theoretisch een wat stabieler 'platform' hebben. Daar kom ik nog op terug.

No comments:

Post a Comment