Saturday, January 8, 2011

De Gini rig in vol ornaat

Een paar dagen gelden kreeg ik mijn Gini rig binnen: een staaltje Koreaanse perfectie. Volledig configureerbaar: je kunt met een basis-set beginnen en dan de boel uitbreiden met allerlei attributen. Het is een soort Meccano voor volwassenen, met veel zorg gemaakt, heel mooi vormgegeven en, niet onbelangrijk, heel degelijk en dus een waardevolle uitbreiding van je video-gereedschap.
Voor een prijs van rond de 270 euro is dit naar mijn mening een heel goeie deal. Zacuto bv vraagt voor al 420 dollar voor een baseplate, om maar wat te noemen. Deze Koreaanse jongens werken zonder tussenpersoon -en dat scheelt veel geld- en verkopen hun spullen alleen via eBay of hun eigen website. Ze hebben regelmatig 'special deals' en 'promo-kits' dus hou ze gewoon goed in de gaten. De prijzen op hun website lijken vaak goedkoper maar de verzendkosten zijn er wel wat duurder. Daar vragen ze ook veel voor maar dat is lood om oud ijzer. Lok ze met lage produktprijzen, pak ze een beetje terug met shipping costs. Uiteindelijk doet dat er niet toe: ze bieden gewoon een heel goed produkt voor een heel redelijk bedrag.
De komende weken kom ik nog wel op de rig terug, om mijn gebruikservaringen te delen. In het filmpje zie je de Gini rig zoals ik hem nu heb geconfigureerd.


All rigged up... and no place to shoot from Filmersblog.nl on Vimeo.

No comments:

Post a Comment